FAQ

  • All
  • Bestellen
  • Betalingen
  • Kortingscodes & cadeaubonnen
  • Maattabellen
  • Mijn Account
  • Retour & Terugbetaling
  • Verzending & Levering

Zoek je de juiste maat voor je zwangerschapsmode? Heel simpel. Kies de maat die je normaal draagt. Zwangerschapsmode wordt namelijk ontworpen op basis van je confectiemaat. Met extra ruimte voor je babybuik, natuurlijk. Draag je normaal een S? Dan is dezelfde maat waarschijnlijk de goede keus voor je zwangerschapsmode. Is je maat 42, dan is dat nog steeds de juiste. Dat geldt ook voor jeans met de taillematen 27, 28, 30 enzovoorts.

Het kan voorkomen dat wij een bepaalde maat van een artikel niet op voorraad hebben. Je kan in dat geval klikken op de link ‘Maat niet beschikbaar’. Er verschijnt dan een pop-up scherm waar je kan aangeven in welke maat je geïnteresseerd bent en je kan je naam en e-mailadres invullen.

Wanneer wij het desbetreffende artikel weer in jouw maat op voorraad hebben, ontvang je automatisch een notificatie op het door jouw opgegeven e-mailadres. Het kan zijn dat een artikel al snel weer uitverkocht is nadat je de melding hebt gekregen, omdat er wellicht meer klanten zijn die een melding hebben aangevraagd. Onze klantendienst kan wegens technische redenen NIET zien wanneer wij bepaalde artikelen weer op voorraad hebben.

Helaas worden niet alle artikelen en/of alle maten aangevuld. Je aanvraag wordt drie maanden opgeslagen en vervolgens automatisch verwijderd uit ons systeem.

Aangezien maten en afmetingen van artikelen kunnen variëren tussen en binnen merken, kan het moeilijk zijn om de juiste maat en pasvorm te vinden. Om je te helpen bij je zoektocht biedt Actiekleding.nl de volgende tools en informatie:

Speciaal assortiment

Om een breed scala aan maten en pasvormen aan te bieden, verkopen we verschillende maatcollecties. Door gebruik te maken van het filter “Pasvormen” in de shop kun je kiezen tussen Standaard, Positiekleding, Grote maten, Petite en Lang.

Jouw maten

Heb je al eens bij ons geshopt? In je account kun je ons laten weten hoe de maat van je laatste aankoop was, zodat we je nauwkeurigere maataanbevelingen kunnen geven.

Maataanbevelingen

We geven je maataanbevelingen gebaseerd op jouw recente aankopen en retourzendingen, items waarvan je aangaf dat ze goed passen, feedback van andere klanten en zelfs specifieke maatvoering per merk.

Onze aanbevelingen zijn persoonlijk en worden alleen aan jou getoond.

Fitting

Voor de meeste items kun je meer informatie over de maat vinden onder ‘Fitting’ op de productpagina. Je vindt hier in de meeste gevallen de maat die het model draagt, de afmetingen voor deze maat en informatie over de pasvorm. Ook vind je er een link naar de algemene maattabellen.

Als een merk gebruik maakt van een ander soort maat, dan vind je de maat conversies terug in de maat selectie.

Het kan kloppen dat een kortingscode niet gebruikt kan worden bij partner artikelen. Dit hangt af van de voorwaarden van de betreffende kortingscode. Cadeaubonnen zijn wel te gebruiken bij partnerartikelen.

Een kortingscode kun je in de laatste stap van het bestelproces invoeren: onder stap 4 ‘gegevens controleren’ in het vakje ‘kortingscode of cadeaubon’. Houd er rekening mee dat iedere kortingscode specifieke voorwaarden heeft waaraan de bestelling moet voldoen voordat de korting op de bestelling verrekend wordt. Deze voorwaarden staan vermeld bij de kortingscode.

Na het invullen van de kortingscode zal er een melding in beeld verschijnen dat de kortingscode met succes verwerkt is of zal er worden aangeduid waaraan de bestelling moet voldoen om alsnog in aanmerking te komen voor de korting.

Als de korting is verwerkt zal het kortingsbedrag met de totaalprijs worden verrekend. Ook het kortingsbedrag wordt apart getoond.

Wil je de kortingscode verwijderen? Klik dan op het kruisje dat achter de kortingscode staat.

De voorwaarden voor het gebruik van een kortingscode en/of cadeaubon staan hier genoteerd.

Kortingscode:

  • Een kortingscode kan er per bestelling gebruikt worden.
  • Mogelijk niet van toepassing op afgeprijsde artikelen.
  • Mogelijk gebonden aan bepaalde categorieën of acties.
  • Niet geldig voor de aanschaf van een cadeaubon.
  • Mogelijk gekoppeld aan een minimale en/of maximale bestelwaarde.
  • Is slechts eenmaal geldig en verliest na het definitief maken van een bestelling haar waarde.
  • Vergoeding bij verlies van de kortingscode is helaas niet mogelijk.

Cadeaubon:

  • Meerdere per bestelling te gebruiken.
  • Te gebruiken op het gehele assortiment.
  • Onbeperkte geldigheidsduur.
  • Het is niet gekoppeld aan een minimale en/of maximale bestelwaarde.
  • Wordt in het geval dat je artikelen retourneert weer als tegoed op je account bijgeschreven.

Vergoeding bij verlies van de kortingscode is helaas niet mogelijk.
De cadeaubon is enkel te gebruiken in hetzelfde land als de cadeaubon is gekocht.

Let op: Helaas is het niet mogelijk om na het plaatsen van een bestelling achteraf een kortingscode of cadeaubon te verrekenen. Ook de klantenservice kan je hierbij niet helpen. Je kunt de kortingscode of cadeaubon uiteraard bij je volgende bestelling gebruiken.

Alle goederen die binnen de betalingstermijn zijn afgerekend kunnen gedurende 14 dagen aan ons worden geretourneerd. Dit is mogelijk indien de artikelen ongedragen zijn, in originele staat en voorzien zijn van de originele labels. Het op een hygiënische manier passen van artikelen is uiteraard toegestaan.

Heb je op rekening besteld en wil je enkel de artikelen betalen die je daadwerkelijk houdt? Dan vragen we je de retourzending te doen binnen de betalingstermijn van 14 dagen.

Voor artikelen in de uitverkoop gelden dezelfde retourvoorwaarden.

Indien je een partnerartikel wenst te retourneren, dien je deze rechtstreeks naar onze partner te verzenden. Hoe je dit kunt doen vind je hier.

Wanneer je je retourzending doet binnen de betalingstermijn van 14 dagen hoef je enkel de behouden artikelen te betalen. Nadat we je retourzending hebben verwerkt, ontvang je het nieuwe openstaande bedrag in je retoursbevestiging.

Indien je gebruik wenst te maken van je 14 dagen retourrecht vragen wij je vriendelijk de gehele rekening te voldoen. Zodra we je retourzending hebben verwerkt, wordt het aankoopbedrag naar je teruggestort.

Het is niet mogelijk om meer dan één bestelling in één doos te retourneren. Registreer je retouren in je account en voeg eventueel retourformulieren van diverse bestellingen toe in de doos.

Opmerking! Het is niet mogelijk om gezamenlijke producten of bestellingen van meerdere accounts samen te retourneren.

Het direct omruilen van een artikel is helaas niet mogelijk. Om het gewenste artikel te ontvangen kun je een nieuwe bestelling plaatsen en de andere kosteloos aan ons retourneren.

Een partnerartikel retourneren? Het volgende is belangrijk om te weten!

14 dagen retourrecht;
Retourneer rechtstreeks naar de partner*.
Volg deze stappen voor een succesvolle retourzending;

Stop het artikel terug in de doos waarin je het ontvangen hebt;
Gebruik het retourdocument bijgevoegd in de doos;
Per e-mail ontvang je een bevestiging dat je retourzending is ontvangen.
Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice als;

Het retourdocument niet is meegeleverd;
Het retourdocument is verlopen;
Je moet betalen voor het retourneren (zonder het verzendbewijs kunnen de gemaakte kosten niet worden vergoed);

** kies bij het retourneren voor een bpost postkantoor in plaats van een pakketautomaat om een verzendbewijs te ontvangen.

Indien een artikel defect is, dien je een claim in. Vul dit formulier in om je klacht te verwerken en geef alsjeblieft zoveel mogelijk details over het defect, zodat we je claim sneller kunnen verwerken.

Gelieve er rekening mee te houden dat de klachtenprocedure niet de mogelijkheid biedt om artikelen te ruilen.

De verwerking van je retourzending kan tot aan 14 dagen duren. Als je je bestelling betaald hebt per bankoverschrijving, dan kun je je terugbetaling binnen 7 werkdagen op je bankrekening verwachten. Voor betalingen met Maestro, PayPal en kredietkaart kan dit tot aan maximaal 14 dagen duren.

We hebben geen retourinformatie over je laatste drie bestellingen. Houd je account in de gaten voor updates over retourzendingen van eerdere bestellingen.

Heb je je bestelling (deels) betaald met tegoed van een cadeaukaart, dan wordt het gebruikte tegoed teruggestort op je Actiekleding.nl account zodra je retourzending is verwerkt.

Heb je een partnerartikel retour gestuurd aan de partner? De retourzendingen en terugbetalingen van partnerartikelen kunnen soms iets langer onderweg zijn dan 14 dagen. We vragen hier om begrip.

Let op! Bij retourzending van artikelen verzonden via Express-levering worden de verzendkosten van € 14,90 niet vergoed.

Mijn bestelling is geannuleerd maar al wel betaald, wat nu?

Is je bestelling geannuleerd, maar is het bedrag al wel afgeschreven van je rekening? Het bedrag wordt dan automatisch teruggestort naar de rekening waarmee betaald is. Het kan maximaal 7 werkdagen* duren voordat dit bedrag weer zichtbaar is op je rekening.

Indien je hebt gekozen voor creditcard als betaalmethode is het bedrag nog niet van je rekening afgeschreven. De reservering op je creditcard is opgeheven.

Levering:

Onze standaard levering is in de meeste gevallen GRATIS, zolang je voldoet aan de minimale bestelwaarde van €25,00. Anders bedragen de standaard bezorgkosten €7,90.

Tevens biedt Actiekleding.nl nu de mogelijkheid om te kiezen uit een groter assortiment van artikelen door middel van langeafstandslevering, te bestellen voor een meerprijs van €7,90.

Retourzendingen:

Als je aankoop lager was dan de minimale bestelwaarde van €25,00 en je hebt bezorgkosten betaald, dan worden deze terugbetaald als de volledige bestelling wordt geretourneerd. Ook de kosten voor de langeafstandslevering worden enkel in het geval van een volledige retourzending vergoed.

Om je betaling op de juiste manier te kunnen verwerken, is het belangrijk dat je je bestelnummer invult als betalingskenmerk of vrije mededeling. Je vind deze in de bestelbevestiging die je van ons per e-mail ontvangen hebt, of in je account bij Mijn bestellingen.

Indien je een fout gemaakt hebt bij het overschrijven van je betaling, of als je het bestelnummer bent vergeten te vermelden, willen we je vragen om 5 werkdagen af te wachten. Het kan namelijk zijn dat we het bedrag naar je terugstorten, of dat we de betaling alsnog op de juiste manier kunnen verwerken.

Zijn de 5 werkdagen voorbij en heb je nog geen betalingsbevestiging of terugbetaling ontvangen? Neem dan alsjeblieft contact op met onze klantenservice via een van onderstaande contactkanalen. Om je verder te kunnen helpen ontvangen we graag de volgende gegevens:

  • Je bestelnummer
  • Datum van betaling
  • IBAN van de rekening waarmee je betaald hebt
  • Naam van rekeninghouder van de rekening waarmee je betaald hebt

Aanmaningen worden automatisch verstuurd, wanneer er na de betalingstermijn van 14 dagen nog een openstaand bedrag is voor je bestelling.

Ik heb mijn bestelling al betaald

Heb je binnen de 14 dagen wel het bedrag betaald, maar ontvang je toch een aanmaning? Dan kan het zijn dat je betaling nog verwerkt moet worden. Houd er rekening mee dat dit 2 tot 5 werkdagen kan duren. Om je betaling goed te kunnen verwerken is het belangrijk dat het betalingskenmerk (je bestelnummer) correct wordt ingevuld. Als je een betalingsherinnering per e-mail of brief ontvangt en je hebt al betaald, kun je dit bericht gewoon negeren.

Heb je een fout gemaakt in je bestelnummer, heb je wat anders ingevuld als betalingskenmerk of heb je niks ingevuld? Wacht dan alsjeblieft 5 werkdagen af zodat we de tijd hebben om je betaling alsnog te verwerken of naar je terug te storten.

Blijft een terugbetaling of betalingsbevestiging ook na deze 5 werkdagen uit? Neem dan alsjeblieft contact met ons op via onderstaande knop.

Ik heb mijn bestelling geretourneerd

De verwerking van een retourzending kan tot aan 14 dagen duren. Om aanmaningen te voorkomen raden we daarom aan je retourzending altijd binnen de betalingstermijn van 14 dagen te doen. In het geval van een gedeeltelijke retourzending kun je dan ook gerust het nieuwe factuurbedrag in de retoursbevestiging afwachten.

Je kunt je betaling doen aan de hand van de volgende bankgegevens:

Begunstigde:
Rekeningnummer:
Bank:
IBAN:
BIC: GEBABEBB

Je stemt in met de overdracht van de vorderingen van de verkoper tot betaling van de aankoopprijs aan derden, in het bijzonder aan Actiekleding.nl.

Geef bij elke betaling je bestelnummer als betalingskenmerk aan. Als het betalingskenmerk niet door je bank geaccepteerd wordt, kun je deze ook in de omschrijving plaatsen.

Let op! Zorg ervoor dat je al je bestellingen los van elkaar betaalt, zodat wij je betalingen goed kunnen verwerken.

Bij Bancontact(Stripe) word je tijdens het betalingsproces omgeleid naar de betaalomgeving van jouw bank. Bij deze betalingswijze word je betaling direct afgeschreven.

Om te betalen met Bancontact of Maestro(Stripe)* doorloop je vanaf het punt waar je jouw betaalwijze kiest de volgende stappen:

Vul je naam, kaartnummer en geldigheidsdatum in.
Klik op ‘Volgende’, hierdoor kom je op de pagina ‘Bestelling controleren en versturen’
Nadat je op ‘Bestellen en betalen’ klikt, word je doorgestuurd naar de betaalomgeving van je bank. Rond hier je betaling af.
Wanneer je betaling succesvol is, word je teruggeleid naar de Actiekleding.nl site. Hier wordt je bestelling afgerond en zie je een bevestiging van je betaling.
Zodra je bestelling ons magazijn verlaat ontvang je een verzendbevestiging.
*Heb je een Maestro kaart? Dan kun je deze ook invullen bij de betaalwijze Bancontact.

Indien je kiest om met PayPal te betalen, word je tijdens het afrekenen direct doorgestuurd naar de PayPal website.

Als je nieuw bent bij PayPal kun je je als gast aanmelden of een PayPal rekening openen en de betaling bevestigen. Indien je al een PayPal account heeft, kun je inloggen met je gebruikersnaam en de betaling bevestigen.

Op het moment van bevestigen, zal er een autorisatie worden uitgevoerd van jouw PayPal account. Hierna word je bestelling direct verwerkt. Zodra je je bestelling in ontvangst hebt genomen, zal het openstaande bedrag gecrediteerd worden van je PayPal account.

Houd er rekening mee dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden van PayPal en daarmee de PayPal-processen accepteert.

Hoe werkt de terugbetaling na een retourzending?

Indien je items terugstuurt, wordt het bedrag weer bijgeschreven op je PayPal-account. Je kunt in je PayPal-account aangeven of je wilt dat de terugbetaling wordt doorgezet naar je bankrekening.

Als je PayPal-rekening is afgesloten, behouden wij ons het recht voor om het bedrag terug te storten naar je bankrekening. Helaas kan een ander PayPal-account niet worden gebruikt.

Wat als mijn bestelling is geannuleerd?

In het geval van een annulering storten bij het aankoopbedrag weer terug naar je PayPal-account.

Bij ons kun je ook gemakkelijk en veilig betalen met een kredietkaart.

Wij accepteren Master Card, Visa en American Express (Stripe). Om te betalen met kredietkaart doorloop je vanaf het punt waar je de betaalwijze kiest de volgende stappen:

Selecteer het type kaart en vul je kaartgegevens in
Klik op ‘Volgende’, hierdoor kom je op de pagina ‘Bestelling controleren en versturen’

Nadat je op ‘Verzend bestelling’ klikt ontvang je van ons per e-mail een bestelbevestiging
In sommige gevallen wordt je doorgestuurd naar de betaalomgeving van je bank waar je met jouw Digipass / kaartlezer betaalt
Zodra je bestelling ons magazijn verlaat ontvang je een verzendbevestiging en wordt het bedrag van je kredietkaart gecrediteerd
Je kredietkaartgegevens worden versleuteld via de SSL-methode. Door deze hoge veiligheidsstandaard is het kopen met een kredietkaartbij actiekleding.nl veilig. Meer informatie over veiligheid bij het betalen bij Actiekleding.nl vind je hier.

Buitenlandse kredietkaart

Wanneer je betaalt met een buitenlandse kredietkaart, behoudt Actiekleding.nl zich het recht voor om je transactie via 3D-Secure of 3DS te voltooien. 3D-Secure is een extra beveiliging voor online betalingen via Visa en MasterCard, of via je BNP Paribas Fortis bankkaart.

Heb je een verkeerd adres ingevuld of zijn je plannen gewijzigd? Zodra je je bestelling hebt geplaatst is het in de meeste gevallen niet mogelijk om je adres nog te wijzigen, maar dit kan per koerier verschillen. Mocht je wel de mogelijkheid hebben het adres te wijzigen, dan vind je de instructies hiervoor terug in de e-mail van de pakketbezorger en in de Track & Trace link.

Het spijt ons dit te vernemen en hopen dat je de artikelen intact en volledig hebt ontvangen.

Als de beschadiging enkel aan het pakket is, kan je een andere doos gebruiken voor een eventuele retourzending. Gelieve bij de retourzending de retourdocumenten te gebruiken die zijn bijgeleverd. Met het retourlabel zal het pakket kosteloos kunnen worden geretourneerd.

Het kan gebeuren dat je een verkeerd artikel hebt ontvangen. Je kunt het artikel dan het beste meteen retourneren. Je kunt op je Actiekleding.nl-account bij de retouraanmelding aangeven dat je een verkeerd artikel hebt ontvangen. Vervolgens kan je op de website bekijken of het betreffende artikel nog beschikbaar is. Indien het beschikbaar is, raden wij je aan het artikel direct te bestellen, zeker wanneer de voorraad nog maar gering is.

In het geval dat je de tweede keer wederom één of meerdere verkeerde artikelen hebt ontvangen, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.

Bestellingen kunnen in het buitenland bezorgd worden. U kunt echter ook inloggen in de internationale winkels van Actiekleding.nl met uw “Mijn Actiekleding.nl” inloggegevens.

Actiekleding.nl biedt nu de mogelijkheid om te kiezen uit een groter assortiment van artikelen door middel van langeafstandslevering. Door deze nieuwe leveringsservice heb je de mogelijkheid om vrijwel ieder artikel en elke maat die we op voorraad hebben, ongeacht waar deze is opgeslagen, te bestellen voor een meerprijs van 7.90 EUR.

Let op! Omdat artikelen met langeafstandslevering vanuit een magazijn verder weg moeten komen, duurt het een dag of twee langer voordat de tracking link actief wordt en ze je bereiken.

Hoe weet ik welke artikelen met langeafstandslevering komen?

Artikelen die met langeafstandslevering komen zijn te herkennen aan een icoon in de webshop. Je kunt ook gebruik maken van de leveringsfilter in de shop door artikelen met langeafstandslevering in of uit te sluiten.

Als je bestelling artikelen bevat met zowel standaardlevering en langeafstandslevering, dan ontvang je de artikelen in verschillende pakketten.

Let op! Langeafstandsartikelen kunnen in aanmerking komen voor standaardlevering, afhankelijk van de beschikbaarheid van de voorraad (en ook andersom).

Hoe retourneer ik een artikel dat met langeafstandslevering is geleverd?

Het retourproces voor artikelen met langeafstandslevering is hetzelfde als gebruikelijk! Je kunt ongedragen artikelen gratis retourneren binnen 14 dagen. Als je ook Zalando artikelen met standaardlevering wenst te retourneren, kun je deze in dezelfde verpakking terugsturen.

Let op! De kosten voor de langeafstandslevering worden enkel in het geval van een volledige retourzending of annulering vergoed.

Actiekleding.nl biedt de optie Express-levering tegen de kostprijs van €15,90 voor alle afleveradressen in België en Nederlands aan. Als je voor Express-levering hebt gekozen, wordt je bestelling de volgende werkdag tussen 17.00 en 22.00 uur door Bpost geleverd. Je kunt dit tijdens de stap ‘bevestigen’ in het bestelproces kiezen.

Let op! Het is niet mogelijk om te kiezen voor een afhaalpunt bij Express-levering. Daarnaast zal deze optie ook niet beschikbaar zijn zodra een bestelling partnerartikelen bevat.

Wanneer je de bevestigingsmail van de verzending niet hebt ontvangen, dan kan het zo zijn dat deze wordt tegengehouden door de spamfilter van je e-mailprogramma. Wij adviseren je om jouw spammails te controleren.Mocht je er niet uitkomen, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder.

Oh nee. Hier hebben we geen informatie voor je. Je kunt je bestelling volgen in je besteloverzicht.

BEKIJK JE BESTELLINGEN

Op het moment dat je bestelling vanuit ons magazijn wordt verzonden komt er in je account bij de bestelling ‘Verzonden’ te staan. Je vindt hier ook de status van de levering terug, zodat je je bestelling kunt volgen*.

Daarnaast ontvang je ook per e-mail een verzendbevestiging van ons met daarin je tracking nummer.

Levering:

Onze standaard levering is in de meeste gevallen GRATIS, zolang je voldoet aan de minimale bestelwaarde van €25,00. Anders bedragen de standaard bezorgkosten €7,90.

Tevens biedt Actiekleding.nl nu de mogelijkheid om te kiezen uit een groter assortiment van artikelen door middel van langeafstandslevering, te bestellen voor een meerprijs van €7,90.

Retourzendingen:

Als je aankoop lager was dan de minimale bestelwaarde van €25,00 en je hebt bezorgkosten betaald, dan worden deze terugbetaald als de volledige bestelling wordt geretourneerd. Ook de kosten voor de langeafstandslevering worden enkel in het geval van een volledige retourzending vergoed.

Bij het plaatsen van je bestelling en in je bestelbevestiging zie je de verwachte levertijd – deze is afhankelijk van het soort artikel en de verzendmethode. Zodra je bestelling is verzonden ontvang je een bevestiging met een Track & Trace code, waarmee je de zending kunt volgen. Via deze link kun je de exacte leverdatum vinden zodra deze door de koerier is ingepland.

BEKIJK JE BESTELLINGEN

Als (een deel van) je bestelling uit partnerartikelen bestaat, dan ontvang je deze in een aparte levering die direct vanuit de partner aan je verstuurd wordt. Dit kan betekenen dat de levertijd van deze partnerartikelen afwijkt van de levertijd van de Actiekleding.nl artikelen. Zodra je de Track & Trace code hebt ontvangen, zal deze binnen maximaal zeven dagen worden geactiveerd. Als de link eenmaal actief is, maak je geen zorgen als deze niet dagelijks wordt bijgewerkt. Mocht je na vijf dagen geen update zien, neem dan contact met ons op.

Dit geldt ook voor artikelen met langeafstandslevering. Omdat deze vanuit een magazijn verder weg moeten komen, duurt het een dag of twee langer voordat de tracking link actief wordt en ze je bereiken.

Wil je het sneller ontvangen? Dit kan wanneer de Express-levering wordt aangeboden.

Het is niet mogelijk om artikelen voor een bepaalde tijd te reserveren. Producten op de website blijven voor iedereen beschikbaar, ook al heb je ze in je winkelwagen gelegd of staan ze op je verlanglijstje. Hierdoor kan het voorkomen dat een artikel tijdens het winkelen uit je winkelwagen verdwijnt, omdat iemand anders het net op dat moment gekocht heeft. Wil je zeker zijn van je aankoop dan adviseren wij je om het artikel direct te bestellen.

Onze excuses als we je een artikel hebben toegestuurd dat je niet hebt besteld.

Stuur het artikel alsjeblieft naar ons terug en geef hierbij aan dat je een verkeerd artikel hebt ontvangen door reden 9 in te vullen op het retoursdocument.

Heb je het verkeerde artikel ontvangen in plaats van je bestelde artikel? Als je het juiste artikel nog wenst te ontvangen, willen we je vragen hier een nieuwe bestelling voor te plaatsen. Als je het artikel al hebt betaald, dan ontvang je het aankoopbedrag natuurlijk terug zodra we je retourzending hebben ontvangen.

Onze excuses voor het ongemak.

Je kunt een kopie van je factuur voor je laatste Actiekleding.nl bestellingen downloaden in je account. Als je je bestelling kort geleden hebt geplaatst, wacht dan tot de bestelling verzonden is. Hierna is de factuur beschikbaar.

Je bestelling kan niet worden aangeklikt?

Als je een partnerartikel of een cadeaukaart hebt besteld, neem dan contact met ons op voor de factuur. Als je bestelling nog niet verzonden is, is deze nog niet zichtbaar op de lijst.

Als je bestelling of een deel daarvan door ons is geannuleerd, is dit meestal te wijten aan de voorraad of een magazijnfout tijdens het verpakken.

De door jou bestelde artikelen zijn mogelijk erg populair geweest en het kan voorkomen dat een artikel net voordat je de bestelling plaatste uitverkocht is geraakt. In zeldzame gevallen kan de voorraad dan niet op tijd in ons systeem worden bijgewerkt en wordt het artikel geannuleerd. Sorry!

Je kunt de artikelen indien mogelijk opnieuw bestellen en als je al hebt betaald wordt de terugbetaling zo snel mogelijk verwerkt. Indien je hebt gekozen voor creditcard als betaalmethode is het bedrag nog niet van je rekening afgeschreven. De reservering op je creditcard is opgeheven.

Heb je het verkeerde artikel besteld, wil je toch een ander product of wil je je adres wijzigen? Niet erg, zolang je bestelling nog niet verpakt is, kun je je bestelling annuleren.

  • Ga naar mijn bestellingen in je account.
  • Klik op Bestelling bekijken/annuleren.
  • Klik op Bestelling annuleren om de gehele bestelling te annuleren of op Artikel annuleren om afzonderlijke artikelen te verwijderen. Volg daarna de aanwijzingen die op je scherm komen.

Gelieve met het onderstaande rekening te houden:

  • De opties Artikel annuleren en Bestelling annuleren zijn enkel voor een beperkte tijd actief. Daarna kan de bestelling niet meer geannuleerd worden.
  • Je kunt een annulering niet ongedaan maken. Je kunt vanzelfsprekend een nieuwe bestelling bij ons plaatsen.
  • Bestellingen waarbij een cadeaubon gebruikt werd, kunnen enkel geheel geannuleerd worden.
  • Partnerartikelen: partnerartikelen kunnen enkel samen geannuleerd worden. Afzonderlijke partnerartikelen kunnen enkel geannuleerd worden als je slechts één partnerartikel besteld hebt.

Het kan voorkomen dat er een bepaalde maat of artikel niet op voorraad is. In dat geval kunnen wij je ervan op de hoogte stellen wanneer je maat weer beschikbaar is.

Op de pagina van het product kun je je maat selecteren. In het geval dat deze maat niet op voorraad is, verschijnt er een pop-up scherm waar je de mogelijkheid hebt je e-mailadres in te vullen. Bevestig je e-mailadres door op de knop ‘geef me een seintje’ te klikken.

Wanneer wij het desbetreffende artikel weer in je maat op voorraad hebben, ontvang je automatisch een notificatie op het door jou opgegeven e-mailadres.

Let op! Het kan zijn dat een artikel al snel weer uitverkocht is nadat je de melding hebt gekregen, omdat er wellicht meer klanten zijn die een melding hebben aangevraagd. Mocht dit het geval zijn, raden we je aan je opnieuw aan te melden voor een seintje.

Onze klantenservice kan wegens technische redenen niet zien wanneer wij bepaalde artikelen weer op voorraad hebben. Helaas worden ook niet alle artikelen en/of alle maten opnieuw aangevuld.

Het kan zijn dat deze worden tegengehouden door de spamfilter van je e-mailprogramma. Wij adviseren je de spamfilterinstellingen te controleren en zo nodig aan te passen. Mocht je er niet uit komen, neem dan contact op met onze klantendienst, wij helpen je graag verder.

Er zijn verschillende manieren om het product te vinden waar je naar op zoek bent. Met de zoekbalk rechtsboven op de site kun je gericht zoeken door je zoekopdracht in te typen. Vul simpelweg de gewenste term or artikelnummer in en alle relevante zoekresultaten zullen worden weergegeven. Met de zoekbalk kun je bijvoorbeeld zoeken naar ‘zwarte pumps’, ‘kinderen sport’ of ‘avondkleding’.

Een andere manier om te zoeken, is door te bladeren door de verschillende categorieën. Kies hiervoor eerst de gewenste categorie in de navigatie bovenaan de beginpagina van de website, bijvoorbeeld ‘kleding’ of ‘schoenen’. Vervolgens kun je met het menu aan de linkerkant je zoekopdracht verfijnen door een specifieke categorie te kiezen, bijvoorbeeld “overhemden” of “enkellaarsjes”.

Het kan zijn dat je behoorlijk veel zoekresultaten te zien krijgt. Je kunt het aantal resultaten verkleinen door filters toe te passen. Deze vind je boven de artikelen. Je kunt bijvoorbeeld filteren op kenmerken als merk, maat en kleur.

Vervolgens kun je de artikelen sorteren op een aantal specificaties:

  • Meest populair (de meest verkochte artikelen worden als eerste getoond)
  • Nieuw (de nieuwste artikelen worden als eerste getoond)
  • Hoogste prijs
  • Laagste prijs
  • Sale (artikelen met korting worden als eerste getoond)

Nadat je een artikel hebt gevonden naar je smaak en je een kleur en maat hebt gekozen, kun je het gewenste artikel in je winkelwagen plaatsen door op “bestel nu!” te klikken. Je kunt vervolgens verder shoppen, of direct naar je winkelwagen gaan.

In de winkelwagen
Hier vind je een overzicht van alle artikelen die je in je winkelwagen hebt geplaatst. Het totaalbedrag en de verwachte leverdatum zijn hier ook terug te vinden.

Klopt alles? Klik op “Naar de kassa” om je bestelling te voltooien. Je wordt gevraagd om in te loggen in je account, of als je nog geen account hebt, je te registreren.

Let op! De artikelen in je winkelwagen zijn niet voor je gereserveerd.

Hoe verder te gaan na de bestelling?
Kort na je bestelling ontvang je van ons een bevestigingsmail met je bestelnummer. We sturen ook een e-mail wanneer je zending ons magazijn verlaat. In deze e-mail ontvang je een tracking code, zodat je je pakket onderweg kunt volgen.

Je kunt ook altijd in je klantaccount de status van je bestelling controleren.

De eenvoudigste manier om je account te beschermen is door een sterk wachtwoord te kiezen. Hier zijn een paar tips:

Maak het lang. Het gebruik van lange wachtwoorden is cruciaal voor de sterkte van wachtwoorden. Het duurt een paar minuten tot een paar weken om een wachtwoord van 8 tekens te kraken, terwijl het minimaal 34.000 jaar duurt om een wachtwoord van 16 tekens te kraken.
Gebruik kleine en hoofdletters, cijfers en speciale tekens. Het wachtwoord ‘howstrong’ zou 2 minuten duren om te kraken, terwijl het 3 weken zou duren voor aanvallers om het wachtwoord ‘H0wStr0!g’ te kraken.
Gebruik wachtwoorden niet opnieuw. Het hergebruiken van hetzelfde wachtwoord voor meerdere accounts is gevaarlijk omdat het je kwetsbaar maakt voor credential stuffing-aanvallen, waarbij gelekte credentials van één site/dienst worden gebruikt op andere sites/diensten. Het is alsof je meerdere huizen hebt en voor allemaal hetzelfde slot en dezelfde sleutel gebruikt.
Maak je wachtwoorden willekeurig. Neem in je wachtwoorden geen woorden op die verband houden met je persoonlijke gegevens, want dat zou aanvallers een voordeel geven.
Gebruik een wachtwoordmanager. Een wachtwoordmanager is een toepassing waarmee je unieke wachtwoorden kunt aanmaken, opslaan en beheren. Het is de gemakkelijkste en veiligste manier om dit te doen.
Je kunt je wachtwoord hier wijzigen.

Als je vragen of zorgen hebt over gegevensbescherming, neem dan contact op met ons Privacy team: [email protected]

Als je je bestelgeschiedenis wilt inzien, de adressen wilt bekijken die we voor je bestellingen hebben opgeslagen, of de artikelen op je verlanglijstje wilt bekijken of aanpassen, ga dan naar je accountpagina. Op dit gedeelte van de website kun je ook de informatie controleren en aanpassen die we hebben opgeslagen over je favoriete merken of maten, en kun je jouw abonnementen op nieuwsbrieven of e-mails beheren.

Als je een downloadbaar bestand wilt van je accountgegevens met inbegrip van contactinformatie, bestelgeschiedenis, verlanglijstje en een overzicht van wanneer en hoe je contact met ons hebt opgenomen, dan kun je dat opvragen in je account. Als het bestand klaar is, mailen we het je. Dit kan tot 30 dagen duren, maar waarschijnlijk heb je het eerder!

Een van onze Actiekleding.nl beloftes is het aanbieden van de beste klantenervaring voor een zo groot mogelijk publiek. We werken er hard aan om onze website zo gebruiksvriendelijk en toegankelijk mogelijk te maken. Daarom bieden we nu nieuwe functionaliteiten aan zodat iedereen gebruik kan maken van ons aanbod.

Onze toegankelijkheidsbelofte

Het VN-verdrag handicap erkent toegang tot informatie en communicatietechnologieën, inclusief het web, als een grondrecht.

Daarom bieden we vanaf heden nieuwe functionaliteiten in de shop, op de productpagina’s en in het klantenaccount, zoals alternatieve tekst en schermlezers, zodat deze pagina’s voor iedereen en op elk apparaat toegankelijk zijn.

De schermlezer en de alternatieve tekst functionaliteiten zijn vormen van ondersteunende technologie, die worden gebruikt voor het ondersteunen van mensen met een visuele beperking, analfabetisme of een leerstoornis. Dankzij een voiceover functie is het mogelijk een gesproken omschrijving te krijgen van een pagina, een specifieke tekst, productfoto’s en links waarop geklikt wordt binnen de Actiekleding.nl website.

We hebben bovenstaande delen van de website met succes toegankelijk gemaakt, en we werken er hard aan om deze functionaliteiten binnenkort ook op andere delen van de website beschikbaar te maken.

Als je gebruik maakt van de Actiekleding.nl app, en je wilt gebruik maken van de toegankelijkheidsfunctionaliteiten, ga dan alsjeblieft naar de desktop versie.

Hoe kan ik gebruik maken van schermlezers op Actiekleding.nl?

Je kunt de schermlezers testen op de Actiekleding.nl website, door een van de volgende apps/plugins te installeren in je browser:

VoiceOver macOS & iOS
ChromeVox Chrome plugin
NVDA Windows
JAWS enkel betaalde versie

Zoals vastgelegd in onze privacyverklaring zijn je inloggegevens op onze website beveiligd en zal Actiekleding.nl ze nooit voor enig doel gebruiken.

Als Google aanbeveelt om je wachtwoord op onze website te wijzigen, is dit niet gerelateerd aan een Actiekleding.nl-specifiek gegevenslek. Dit is een Google Chrome-functie die controleert of het wachtwoord voor alle websites waarbij je je aanmeldt, onderdeel is geweest van een gegevenslek. Toen je je aanmeldde bij onze website, merkte Google Chrome mogelijk dat je wachtwoord of gebruikersnaam wordt weergegeven bij een gegevenslek.

Bezoek de blog van Google over het wijzigen van onveilige wachtwoorden voor meer informatie.

Rechtsboven op de website, onder mijn Actiekleding.nl, vind je de mogelijkheid om uit te loggen. Kun je niet uitloggen? Verwijder dan je cookies bij de internetopties in je browser.

Kan je niet inloggen? Controleer of je je e-mailadres of wachtwoord juist hebt ingevoerd. Krijg je de melding ‘Inloggen mislukt’ dan betekent dit vaak dat je nog geen account hebt.

Als je aangemeld bent voor de Nieuwsbrief, houdt dit niet automatisch in dat je ook een Mijn Actiekleding.nl account hebt.

Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’ op de inlogpagina en vul je e-mailadres in. Je ontvangt dan een e-mail met een nieuw wachtwoord.

In je persoonlijke account kun je jouw standaard factuur- en afleveradres instellen. Ga voor het aanpassen van je adres naar ‘Mijn adresgegevens‘.

Controleer je adresgegevens zorgvuldig, zodat je bestelling op het juiste adres geleverd wordt. Houd er rekening mee dat als je bij ‘Standaard verzendadres’ geen adres invoert, het factuuradres gebruikt wordt als afleveradres. Is het factuuradres afwijkend van het afleveradres, voer dan twee verschillende adressen in.

Je kunt een pakket ook laten bezorgen bij familie, vrienden of op je werk. Als je een kantooradres gebruikt is het niet nodig de bedrijfsnaam te vermelden.

Na het definitief maken van je bestelling, kan het afleveradres niet meer gewijzigd worden. Ook onze klantenservice kan dit niet meer voor je doen. Besteed dus extra aandacht aan het opgeven van het juiste adres.

Wanneer je je account wilt verwijderen, kun je dit aanvragen in je account.

Houd er rekening mee dat we je account alleen kunnen verwijderen als:

Je geen openstaande facturen meer hebt
Je geen terugbetalingen meer van ons moet krijgen
Er geen tegoed meer op je account staat
Je geen bestellingen meer in het verzendproces hebt zitten

Als je account niet voldoet aan bovenstaande voorwaarden, kunnen we je account niet direct verwijderen. Indien je nog openstaande bestellingen hebt, willen we je vragen deze eerst af te ronden. Voor openstaande terugbetalingen en bestellingen die zich nog in het verzendproces bevinden, vragen we je vriendelijk om geduld te hebben. Heb je minder dan 14 dagen geleden een bestelling geplaatst, dan wordt je account pas verwijderd wanneer de retourtermijn van 14 dagen is verstreken.

De openstaande bedragen van je bestellingen kun je nakijken in je account onder  ‘mijn bestellingen’.

Let op: de betaalstatus van je bestellingen die je ziet in je account, kan enigszins vertraagd zijn ten opzichte van de werkelijkheid.

Afmelden is mogelijk via de link aan de boven- of onderzijde in de nieuwsbrief of via ´mijn nieuwsbrief`in je Actiekleding.nl-account.

Belangrijk: Wij adviseren je om de Actiekleding.nl nieuwsbrief niet als spam aan te merken in je e-mailsysteem. Doe je dit wel dan kan het voorkomen dat je ook andere e-mails van ons, zoals bestelbevestigingen, niet meer ontvangt.

Klik hier om je aan te melden voor de nieuwsbrief.

Vul je e-mailadres in en klik op ‘Voor dames’ of ‘Voor heren’ om je aan te melden. Je ontvangt daarna een bevestiging per e-mail, met daarin een link waarmee je de registratie voltooid. Indien je al een actiekleding.nl-account hebt, kun je ook in je account bij de optie ´mijn nieuwsbrief´ jezelf voor de nieuwsbrief aanmelden.

Als je na je bevestigde aanmelding de nieuwsbrief toch niet ontvangt, kan het zijn dat deze wordt tegengehouden door je spamfilter. Gelieve dan [email protected] aan je adresboek toe te voegen. Ontvang je de nieuwsbrief hierna nog steeds niet, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag verder.

Gebruik je Gmail? Klik dan hier voor belangrijke informatie over de nieuwe mapindeling van Gmail Postvak IN.

Klik rechtsboven op ‘Inloggen’ en vervolgens op ‘Registreer dan nu’. Je wordt automatisch doorgestuurd naar de registratiepagina. Vul alle velden met een * verplicht in. Je voornaam dient voluit geschreven te worden. Het is niet mogelijk om je initialen te gebruiken.

Klik vervolgens op de button ‘volgende’ en je gegevens worden gecontroleerd. Wanneer alle gegevens in orde zijn, word je doorgeleid naar je persoonlijke account. Indien je niet wordt doorgeleid naar je account, controleer dan de velden die worden aangeduid.

In je persoonlijke account kun je het standaard factuur- en afleveradres instellen.

Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je op het inlogscherm klikken op “Wachtwoord vergeten?“. Voer je e-mailadres in en klik op verzenden om een e-mail te ontvangen met een link erin (let op: het kan even duren voordat deze e-mail je bereikt en het kan in je map met spam / junkmail terechtkomen). Houd er rekening mee dat de link slechts 3 uur actief is, en slechts één keer gebruikt kan worden. Klik op de link in de reset e-mail wanneer je deze ontvangt, en je wordt gevraagd een nieuw wachtwoord in te voeren. Je kunt dan het nieuwe wachtwoord gebruiken om in te loggen op je Zalando-account.

Als je je wachtwoord niet bent vergeten, maar je wilt het gewoon wijzigen, dan kunt je dit doen in je account, klik op “Bewerken” om de wijziging aan te passen.

Het is niet mogelijk om artikelen voor een bepaalde tijd te reserveren. Producten op de website blijven voor iedereen beschikbaar, ook al heb je ze in je winkelwagen gelegd of staan ze op je verlanglijstje. Hierdoor kan het voorkomen dat een artikel tijdens het winkelen uit je winkelwagen verdwijnt, omdat iemand anders het net op dat moment gekocht heeft. Wil je zeker zijn van je aankoop dan adviseren wij je om het artikel direct te bestellen.

Onze excuses als we je een artikel hebben toegestuurd dat je niet hebt besteld.

Stuur het artikel alsjeblieft naar ons terug en geef hierbij aan dat je een verkeerd artikel hebt ontvangen door reden 9 in te vullen op het retoursdocument.

Heb je het verkeerde artikel ontvangen in plaats van je bestelde artikel? Als je het juiste artikel nog wenst te ontvangen, willen we je vragen hier een nieuwe bestelling voor te plaatsen. Als je het artikel al hebt betaald, dan ontvang je het aankoopbedrag natuurlijk terug zodra we je retourzending hebben ontvangen.

Onze excuses voor het ongemak.

Je kunt een kopie van je factuur voor je laatste Actiekleding.nl bestellingen downloaden in je account. Als je je bestelling kort geleden hebt geplaatst, wacht dan tot de bestelling verzonden is. Hierna is de factuur beschikbaar.

Je bestelling kan niet worden aangeklikt?

Als je een partnerartikel of een cadeaukaart hebt besteld, neem dan contact met ons op voor de factuur. Als je bestelling nog niet verzonden is, is deze nog niet zichtbaar op de lijst.

Als je bestelling of een deel daarvan door ons is geannuleerd, is dit meestal te wijten aan de voorraad of een magazijnfout tijdens het verpakken.

De door jou bestelde artikelen zijn mogelijk erg populair geweest en het kan voorkomen dat een artikel net voordat je de bestelling plaatste uitverkocht is geraakt. In zeldzame gevallen kan de voorraad dan niet op tijd in ons systeem worden bijgewerkt en wordt het artikel geannuleerd. Sorry!

Je kunt de artikelen indien mogelijk opnieuw bestellen en als je al hebt betaald wordt de terugbetaling zo snel mogelijk verwerkt. Indien je hebt gekozen voor creditcard als betaalmethode is het bedrag nog niet van je rekening afgeschreven. De reservering op je creditcard is opgeheven.

Heb je het verkeerde artikel besteld, wil je toch een ander product of wil je je adres wijzigen? Niet erg, zolang je bestelling nog niet verpakt is, kun je je bestelling annuleren.

  • Ga naar mijn bestellingen in je account.
  • Klik op Bestelling bekijken/annuleren.
  • Klik op Bestelling annuleren om de gehele bestelling te annuleren of op Artikel annuleren om afzonderlijke artikelen te verwijderen. Volg daarna de aanwijzingen die op je scherm komen.

Gelieve met het onderstaande rekening te houden:

  • De opties Artikel annuleren en Bestelling annuleren zijn enkel voor een beperkte tijd actief. Daarna kan de bestelling niet meer geannuleerd worden.
  • Je kunt een annulering niet ongedaan maken. Je kunt vanzelfsprekend een nieuwe bestelling bij ons plaatsen.
  • Bestellingen waarbij een cadeaubon gebruikt werd, kunnen enkel geheel geannuleerd worden.
  • Partnerartikelen: partnerartikelen kunnen enkel samen geannuleerd worden. Afzonderlijke partnerartikelen kunnen enkel geannuleerd worden als je slechts één partnerartikel besteld hebt.

Het kan voorkomen dat er een bepaalde maat of artikel niet op voorraad is. In dat geval kunnen wij je ervan op de hoogte stellen wanneer je maat weer beschikbaar is.

Op de pagina van het product kun je je maat selecteren. In het geval dat deze maat niet op voorraad is, verschijnt er een pop-up scherm waar je de mogelijkheid hebt je e-mailadres in te vullen. Bevestig je e-mailadres door op de knop ‘geef me een seintje’ te klikken.

Wanneer wij het desbetreffende artikel weer in je maat op voorraad hebben, ontvang je automatisch een notificatie op het door jou opgegeven e-mailadres.

Let op! Het kan zijn dat een artikel al snel weer uitverkocht is nadat je de melding hebt gekregen, omdat er wellicht meer klanten zijn die een melding hebben aangevraagd. Mocht dit het geval zijn, raden we je aan je opnieuw aan te melden voor een seintje.

Onze klantenservice kan wegens technische redenen niet zien wanneer wij bepaalde artikelen weer op voorraad hebben. Helaas worden ook niet alle artikelen en/of alle maten opnieuw aangevuld.

Het kan zijn dat deze worden tegengehouden door de spamfilter van je e-mailprogramma. Wij adviseren je de spamfilterinstellingen te controleren en zo nodig aan te passen. Mocht je er niet uit komen, neem dan contact op met onze klantendienst, wij helpen je graag verder.

Er zijn verschillende manieren om het product te vinden waar je naar op zoek bent. Met de zoekbalk rechtsboven op de site kun je gericht zoeken door je zoekopdracht in te typen. Vul simpelweg de gewenste term or artikelnummer in en alle relevante zoekresultaten zullen worden weergegeven. Met de zoekbalk kun je bijvoorbeeld zoeken naar ‘zwarte pumps’, ‘kinderen sport’ of ‘avondkleding’.

Een andere manier om te zoeken, is door te bladeren door de verschillende categorieën. Kies hiervoor eerst de gewenste categorie in de navigatie bovenaan de beginpagina van de website, bijvoorbeeld ‘kleding’ of ‘schoenen’. Vervolgens kun je met het menu aan de linkerkant je zoekopdracht verfijnen door een specifieke categorie te kiezen, bijvoorbeeld “overhemden” of “enkellaarsjes”.

Het kan zijn dat je behoorlijk veel zoekresultaten te zien krijgt. Je kunt het aantal resultaten verkleinen door filters toe te passen. Deze vind je boven de artikelen. Je kunt bijvoorbeeld filteren op kenmerken als merk, maat en kleur.

Vervolgens kun je de artikelen sorteren op een aantal specificaties:

  • Meest populair (de meest verkochte artikelen worden als eerste getoond)
  • Nieuw (de nieuwste artikelen worden als eerste getoond)
  • Hoogste prijs
  • Laagste prijs
  • Sale (artikelen met korting worden als eerste getoond)

Nadat je een artikel hebt gevonden naar je smaak en je een kleur en maat hebt gekozen, kun je het gewenste artikel in je winkelwagen plaatsen door op “bestel nu!” te klikken. Je kunt vervolgens verder shoppen, of direct naar je winkelwagen gaan.

In de winkelwagen
Hier vind je een overzicht van alle artikelen die je in je winkelwagen hebt geplaatst. Het totaalbedrag en de verwachte leverdatum zijn hier ook terug te vinden.

Klopt alles? Klik op “Naar de kassa” om je bestelling te voltooien. Je wordt gevraagd om in te loggen in je account, of als je nog geen account hebt, je te registreren.

Let op! De artikelen in je winkelwagen zijn niet voor je gereserveerd.

Hoe verder te gaan na de bestelling?
Kort na je bestelling ontvang je van ons een bevestigingsmail met je bestelnummer. We sturen ook een e-mail wanneer je zending ons magazijn verlaat. In deze e-mail ontvang je een tracking code, zodat je je pakket onderweg kunt volgen.

Je kunt ook altijd in je klantaccount de status van je bestelling controleren.

Om je betaling op de juiste manier te kunnen verwerken, is het belangrijk dat je je bestelnummer invult als betalingskenmerk of vrije mededeling. Je vind deze in de bestelbevestiging die je van ons per e-mail ontvangen hebt, of in je account bij Mijn bestellingen.

Indien je een fout gemaakt hebt bij het overschrijven van je betaling, of als je het bestelnummer bent vergeten te vermelden, willen we je vragen om 5 werkdagen af te wachten. Het kan namelijk zijn dat we het bedrag naar je terugstorten, of dat we de betaling alsnog op de juiste manier kunnen verwerken.

Zijn de 5 werkdagen voorbij en heb je nog geen betalingsbevestiging of terugbetaling ontvangen? Neem dan alsjeblieft contact op met onze klantenservice via een van onderstaande contactkanalen. Om je verder te kunnen helpen ontvangen we graag de volgende gegevens:

  • Je bestelnummer
  • Datum van betaling
  • IBAN van de rekening waarmee je betaald hebt
  • Naam van rekeninghouder van de rekening waarmee je betaald hebt

Aanmaningen worden automatisch verstuurd, wanneer er na de betalingstermijn van 14 dagen nog een openstaand bedrag is voor je bestelling.

Ik heb mijn bestelling al betaald

Heb je binnen de 14 dagen wel het bedrag betaald, maar ontvang je toch een aanmaning? Dan kan het zijn dat je betaling nog verwerkt moet worden. Houd er rekening mee dat dit 2 tot 5 werkdagen kan duren. Om je betaling goed te kunnen verwerken is het belangrijk dat het betalingskenmerk (je bestelnummer) correct wordt ingevuld. Als je een betalingsherinnering per e-mail of brief ontvangt en je hebt al betaald, kun je dit bericht gewoon negeren.

Heb je een fout gemaakt in je bestelnummer, heb je wat anders ingevuld als betalingskenmerk of heb je niks ingevuld? Wacht dan alsjeblieft 5 werkdagen af zodat we de tijd hebben om je betaling alsnog te verwerken of naar je terug te storten.

Blijft een terugbetaling of betalingsbevestiging ook na deze 5 werkdagen uit? Neem dan alsjeblieft contact met ons op via onderstaande knop.

Ik heb mijn bestelling geretourneerd

De verwerking van een retourzending kan tot aan 14 dagen duren. Om aanmaningen te voorkomen raden we daarom aan je retourzending altijd binnen de betalingstermijn van 14 dagen te doen. In het geval van een gedeeltelijke retourzending kun je dan ook gerust het nieuwe factuurbedrag in de retoursbevestiging afwachten.

Je kunt je betaling doen aan de hand van de volgende bankgegevens:

Begunstigde:
Rekeningnummer:
Bank:
IBAN:
BIC: GEBABEBB

Je stemt in met de overdracht van de vorderingen van de verkoper tot betaling van de aankoopprijs aan derden, in het bijzonder aan Actiekleding.nl.

Geef bij elke betaling je bestelnummer als betalingskenmerk aan. Als het betalingskenmerk niet door je bank geaccepteerd wordt, kun je deze ook in de omschrijving plaatsen.

Let op! Zorg ervoor dat je al je bestellingen los van elkaar betaalt, zodat wij je betalingen goed kunnen verwerken.

Bij Bancontact(Stripe) word je tijdens het betalingsproces omgeleid naar de betaalomgeving van jouw bank. Bij deze betalingswijze word je betaling direct afgeschreven.

Om te betalen met Bancontact of Maestro(Stripe)* doorloop je vanaf het punt waar je jouw betaalwijze kiest de volgende stappen:

Vul je naam, kaartnummer en geldigheidsdatum in.
Klik op ‘Volgende’, hierdoor kom je op de pagina ‘Bestelling controleren en versturen’
Nadat je op ‘Bestellen en betalen’ klikt, word je doorgestuurd naar de betaalomgeving van je bank. Rond hier je betaling af.
Wanneer je betaling succesvol is, word je teruggeleid naar de Actiekleding.nl site. Hier wordt je bestelling afgerond en zie je een bevestiging van je betaling.
Zodra je bestelling ons magazijn verlaat ontvang je een verzendbevestiging.
*Heb je een Maestro kaart? Dan kun je deze ook invullen bij de betaalwijze Bancontact.

Indien je kiest om met PayPal te betalen, word je tijdens het afrekenen direct doorgestuurd naar de PayPal website.

Als je nieuw bent bij PayPal kun je je als gast aanmelden of een PayPal rekening openen en de betaling bevestigen. Indien je al een PayPal account heeft, kun je inloggen met je gebruikersnaam en de betaling bevestigen.

Op het moment van bevestigen, zal er een autorisatie worden uitgevoerd van jouw PayPal account. Hierna word je bestelling direct verwerkt. Zodra je je bestelling in ontvangst hebt genomen, zal het openstaande bedrag gecrediteerd worden van je PayPal account.

Houd er rekening mee dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden van PayPal en daarmee de PayPal-processen accepteert.

Hoe werkt de terugbetaling na een retourzending?

Indien je items terugstuurt, wordt het bedrag weer bijgeschreven op je PayPal-account. Je kunt in je PayPal-account aangeven of je wilt dat de terugbetaling wordt doorgezet naar je bankrekening.

Als je PayPal-rekening is afgesloten, behouden wij ons het recht voor om het bedrag terug te storten naar je bankrekening. Helaas kan een ander PayPal-account niet worden gebruikt.

Wat als mijn bestelling is geannuleerd?

In het geval van een annulering storten bij het aankoopbedrag weer terug naar je PayPal-account.

Bij ons kun je ook gemakkelijk en veilig betalen met een kredietkaart.

Wij accepteren Master Card, Visa en American Express (Stripe). Om te betalen met kredietkaart doorloop je vanaf het punt waar je de betaalwijze kiest de volgende stappen:

Selecteer het type kaart en vul je kaartgegevens in
Klik op ‘Volgende’, hierdoor kom je op de pagina ‘Bestelling controleren en versturen’

Nadat je op ‘Verzend bestelling’ klikt ontvang je van ons per e-mail een bestelbevestiging
In sommige gevallen wordt je doorgestuurd naar de betaalomgeving van je bank waar je met jouw Digipass / kaartlezer betaalt
Zodra je bestelling ons magazijn verlaat ontvang je een verzendbevestiging en wordt het bedrag van je kredietkaart gecrediteerd
Je kredietkaartgegevens worden versleuteld via de SSL-methode. Door deze hoge veiligheidsstandaard is het kopen met een kredietkaartbij actiekleding.nl veilig. Meer informatie over veiligheid bij het betalen bij Actiekleding.nl vind je hier.

Buitenlandse kredietkaart

Wanneer je betaalt met een buitenlandse kredietkaart, behoudt Actiekleding.nl zich het recht voor om je transactie via 3D-Secure of 3DS te voltooien. 3D-Secure is een extra beveiliging voor online betalingen via Visa en MasterCard, of via je BNP Paribas Fortis bankkaart.

Het kan kloppen dat een kortingscode niet gebruikt kan worden bij partner artikelen. Dit hangt af van de voorwaarden van de betreffende kortingscode. Cadeaubonnen zijn wel te gebruiken bij partnerartikelen.

Een kortingscode kun je in de laatste stap van het bestelproces invoeren: onder stap 4 ‘gegevens controleren’ in het vakje ‘kortingscode of cadeaubon’. Houd er rekening mee dat iedere kortingscode specifieke voorwaarden heeft waaraan de bestelling moet voldoen voordat de korting op de bestelling verrekend wordt. Deze voorwaarden staan vermeld bij de kortingscode.

Na het invullen van de kortingscode zal er een melding in beeld verschijnen dat de kortingscode met succes verwerkt is of zal er worden aangeduid waaraan de bestelling moet voldoen om alsnog in aanmerking te komen voor de korting.

Als de korting is verwerkt zal het kortingsbedrag met de totaalprijs worden verrekend. Ook het kortingsbedrag wordt apart getoond.

Wil je de kortingscode verwijderen? Klik dan op het kruisje dat achter de kortingscode staat.

De voorwaarden voor het gebruik van een kortingscode en/of cadeaubon staan hier genoteerd.

Kortingscode:

  • Een kortingscode kan er per bestelling gebruikt worden.
  • Mogelijk niet van toepassing op afgeprijsde artikelen.
  • Mogelijk gebonden aan bepaalde categorieën of acties.
  • Niet geldig voor de aanschaf van een cadeaubon.
  • Mogelijk gekoppeld aan een minimale en/of maximale bestelwaarde.
  • Is slechts eenmaal geldig en verliest na het definitief maken van een bestelling haar waarde.
  • Vergoeding bij verlies van de kortingscode is helaas niet mogelijk.

Cadeaubon:

  • Meerdere per bestelling te gebruiken.
  • Te gebruiken op het gehele assortiment.
  • Onbeperkte geldigheidsduur.
  • Het is niet gekoppeld aan een minimale en/of maximale bestelwaarde.
  • Wordt in het geval dat je artikelen retourneert weer als tegoed op je account bijgeschreven.

Vergoeding bij verlies van de kortingscode is helaas niet mogelijk.
De cadeaubon is enkel te gebruiken in hetzelfde land als de cadeaubon is gekocht.

Let op: Helaas is het niet mogelijk om na het plaatsen van een bestelling achteraf een kortingscode of cadeaubon te verrekenen. Ook de klantenservice kan je hierbij niet helpen. Je kunt de kortingscode of cadeaubon uiteraard bij je volgende bestelling gebruiken.

Zoek je de juiste maat voor je zwangerschapsmode? Heel simpel. Kies de maat die je normaal draagt. Zwangerschapsmode wordt namelijk ontworpen op basis van je confectiemaat. Met extra ruimte voor je babybuik, natuurlijk. Draag je normaal een S? Dan is dezelfde maat waarschijnlijk de goede keus voor je zwangerschapsmode. Is je maat 42, dan is dat nog steeds de juiste. Dat geldt ook voor jeans met de taillematen 27, 28, 30 enzovoorts.

Het kan voorkomen dat wij een bepaalde maat van een artikel niet op voorraad hebben. Je kan in dat geval klikken op de link ‘Maat niet beschikbaar’. Er verschijnt dan een pop-up scherm waar je kan aangeven in welke maat je geïnteresseerd bent en je kan je naam en e-mailadres invullen.

Wanneer wij het desbetreffende artikel weer in jouw maat op voorraad hebben, ontvang je automatisch een notificatie op het door jouw opgegeven e-mailadres. Het kan zijn dat een artikel al snel weer uitverkocht is nadat je de melding hebt gekregen, omdat er wellicht meer klanten zijn die een melding hebben aangevraagd. Onze klantendienst kan wegens technische redenen NIET zien wanneer wij bepaalde artikelen weer op voorraad hebben.

Helaas worden niet alle artikelen en/of alle maten aangevuld. Je aanvraag wordt drie maanden opgeslagen en vervolgens automatisch verwijderd uit ons systeem.

Aangezien maten en afmetingen van artikelen kunnen variëren tussen en binnen merken, kan het moeilijk zijn om de juiste maat en pasvorm te vinden. Om je te helpen bij je zoektocht biedt Actiekleding.nl de volgende tools en informatie:

Speciaal assortiment

Om een breed scala aan maten en pasvormen aan te bieden, verkopen we verschillende maatcollecties. Door gebruik te maken van het filter “Pasvormen” in de shop kun je kiezen tussen Standaard, Positiekleding, Grote maten, Petite en Lang.

Jouw maten

Heb je al eens bij ons geshopt? In je account kun je ons laten weten hoe de maat van je laatste aankoop was, zodat we je nauwkeurigere maataanbevelingen kunnen geven.

Maataanbevelingen

We geven je maataanbevelingen gebaseerd op jouw recente aankopen en retourzendingen, items waarvan je aangaf dat ze goed passen, feedback van andere klanten en zelfs specifieke maatvoering per merk.

Onze aanbevelingen zijn persoonlijk en worden alleen aan jou getoond.

Fitting

Voor de meeste items kun je meer informatie over de maat vinden onder ‘Fitting’ op de productpagina. Je vindt hier in de meeste gevallen de maat die het model draagt, de afmetingen voor deze maat en informatie over de pasvorm. Ook vind je er een link naar de algemene maattabellen.

Als een merk gebruik maakt van een ander soort maat, dan vind je de maat conversies terug in de maat selectie.

De eenvoudigste manier om je account te beschermen is door een sterk wachtwoord te kiezen. Hier zijn een paar tips:

Maak het lang. Het gebruik van lange wachtwoorden is cruciaal voor de sterkte van wachtwoorden. Het duurt een paar minuten tot een paar weken om een wachtwoord van 8 tekens te kraken, terwijl het minimaal 34.000 jaar duurt om een wachtwoord van 16 tekens te kraken.
Gebruik kleine en hoofdletters, cijfers en speciale tekens. Het wachtwoord ‘howstrong’ zou 2 minuten duren om te kraken, terwijl het 3 weken zou duren voor aanvallers om het wachtwoord ‘H0wStr0!g’ te kraken.
Gebruik wachtwoorden niet opnieuw. Het hergebruiken van hetzelfde wachtwoord voor meerdere accounts is gevaarlijk omdat het je kwetsbaar maakt voor credential stuffing-aanvallen, waarbij gelekte credentials van één site/dienst worden gebruikt op andere sites/diensten. Het is alsof je meerdere huizen hebt en voor allemaal hetzelfde slot en dezelfde sleutel gebruikt.
Maak je wachtwoorden willekeurig. Neem in je wachtwoorden geen woorden op die verband houden met je persoonlijke gegevens, want dat zou aanvallers een voordeel geven.
Gebruik een wachtwoordmanager. Een wachtwoordmanager is een toepassing waarmee je unieke wachtwoorden kunt aanmaken, opslaan en beheren. Het is de gemakkelijkste en veiligste manier om dit te doen.
Je kunt je wachtwoord hier wijzigen.

Als je vragen of zorgen hebt over gegevensbescherming, neem dan contact op met ons Privacy team: [email protected]

Als je je bestelgeschiedenis wilt inzien, de adressen wilt bekijken die we voor je bestellingen hebben opgeslagen, of de artikelen op je verlanglijstje wilt bekijken of aanpassen, ga dan naar je accountpagina. Op dit gedeelte van de website kun je ook de informatie controleren en aanpassen die we hebben opgeslagen over je favoriete merken of maten, en kun je jouw abonnementen op nieuwsbrieven of e-mails beheren.

Als je een downloadbaar bestand wilt van je accountgegevens met inbegrip van contactinformatie, bestelgeschiedenis, verlanglijstje en een overzicht van wanneer en hoe je contact met ons hebt opgenomen, dan kun je dat opvragen in je account. Als het bestand klaar is, mailen we het je. Dit kan tot 30 dagen duren, maar waarschijnlijk heb je het eerder!

Een van onze Actiekleding.nl beloftes is het aanbieden van de beste klantenervaring voor een zo groot mogelijk publiek. We werken er hard aan om onze website zo gebruiksvriendelijk en toegankelijk mogelijk te maken. Daarom bieden we nu nieuwe functionaliteiten aan zodat iedereen gebruik kan maken van ons aanbod.

Onze toegankelijkheidsbelofte

Het VN-verdrag handicap erkent toegang tot informatie en communicatietechnologieën, inclusief het web, als een grondrecht.

Daarom bieden we vanaf heden nieuwe functionaliteiten in de shop, op de productpagina’s en in het klantenaccount, zoals alternatieve tekst en schermlezers, zodat deze pagina’s voor iedereen en op elk apparaat toegankelijk zijn.

De schermlezer en de alternatieve tekst functionaliteiten zijn vormen van ondersteunende technologie, die worden gebruikt voor het ondersteunen van mensen met een visuele beperking, analfabetisme of een leerstoornis. Dankzij een voiceover functie is het mogelijk een gesproken omschrijving te krijgen van een pagina, een specifieke tekst, productfoto’s en links waarop geklikt wordt binnen de Actiekleding.nl website.

We hebben bovenstaande delen van de website met succes toegankelijk gemaakt, en we werken er hard aan om deze functionaliteiten binnenkort ook op andere delen van de website beschikbaar te maken.

Als je gebruik maakt van de Actiekleding.nl app, en je wilt gebruik maken van de toegankelijkheidsfunctionaliteiten, ga dan alsjeblieft naar de desktop versie.

Hoe kan ik gebruik maken van schermlezers op Actiekleding.nl?

Je kunt de schermlezers testen op de Actiekleding.nl website, door een van de volgende apps/plugins te installeren in je browser:

VoiceOver macOS & iOS
ChromeVox Chrome plugin
NVDA Windows
JAWS enkel betaalde versie

Zoals vastgelegd in onze privacyverklaring zijn je inloggegevens op onze website beveiligd en zal Actiekleding.nl ze nooit voor enig doel gebruiken.

Als Google aanbeveelt om je wachtwoord op onze website te wijzigen, is dit niet gerelateerd aan een Actiekleding.nl-specifiek gegevenslek. Dit is een Google Chrome-functie die controleert of het wachtwoord voor alle websites waarbij je je aanmeldt, onderdeel is geweest van een gegevenslek. Toen je je aanmeldde bij onze website, merkte Google Chrome mogelijk dat je wachtwoord of gebruikersnaam wordt weergegeven bij een gegevenslek.

Bezoek de blog van Google over het wijzigen van onveilige wachtwoorden voor meer informatie.

Rechtsboven op de website, onder mijn Actiekleding.nl, vind je de mogelijkheid om uit te loggen. Kun je niet uitloggen? Verwijder dan je cookies bij de internetopties in je browser.

Kan je niet inloggen? Controleer of je je e-mailadres of wachtwoord juist hebt ingevoerd. Krijg je de melding ‘Inloggen mislukt’ dan betekent dit vaak dat je nog geen account hebt.

Als je aangemeld bent voor de Nieuwsbrief, houdt dit niet automatisch in dat je ook een Mijn Actiekleding.nl account hebt.

Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’ op de inlogpagina en vul je e-mailadres in. Je ontvangt dan een e-mail met een nieuw wachtwoord.

In je persoonlijke account kun je jouw standaard factuur- en afleveradres instellen. Ga voor het aanpassen van je adres naar ‘Mijn adresgegevens‘.

Controleer je adresgegevens zorgvuldig, zodat je bestelling op het juiste adres geleverd wordt. Houd er rekening mee dat als je bij ‘Standaard verzendadres’ geen adres invoert, het factuuradres gebruikt wordt als afleveradres. Is het factuuradres afwijkend van het afleveradres, voer dan twee verschillende adressen in.

Je kunt een pakket ook laten bezorgen bij familie, vrienden of op je werk. Als je een kantooradres gebruikt is het niet nodig de bedrijfsnaam te vermelden.

Na het definitief maken van je bestelling, kan het afleveradres niet meer gewijzigd worden. Ook onze klantenservice kan dit niet meer voor je doen. Besteed dus extra aandacht aan het opgeven van het juiste adres.

Wanneer je je account wilt verwijderen, kun je dit aanvragen in je account.

Houd er rekening mee dat we je account alleen kunnen verwijderen als:

Je geen openstaande facturen meer hebt
Je geen terugbetalingen meer van ons moet krijgen
Er geen tegoed meer op je account staat
Je geen bestellingen meer in het verzendproces hebt zitten

Als je account niet voldoet aan bovenstaande voorwaarden, kunnen we je account niet direct verwijderen. Indien je nog openstaande bestellingen hebt, willen we je vragen deze eerst af te ronden. Voor openstaande terugbetalingen en bestellingen die zich nog in het verzendproces bevinden, vragen we je vriendelijk om geduld te hebben. Heb je minder dan 14 dagen geleden een bestelling geplaatst, dan wordt je account pas verwijderd wanneer de retourtermijn van 14 dagen is verstreken.

De openstaande bedragen van je bestellingen kun je nakijken in je account onder  ‘mijn bestellingen’.

Let op: de betaalstatus van je bestellingen die je ziet in je account, kan enigszins vertraagd zijn ten opzichte van de werkelijkheid.

Afmelden is mogelijk via de link aan de boven- of onderzijde in de nieuwsbrief of via ´mijn nieuwsbrief`in je Actiekleding.nl-account.

Belangrijk: Wij adviseren je om de Actiekleding.nl nieuwsbrief niet als spam aan te merken in je e-mailsysteem. Doe je dit wel dan kan het voorkomen dat je ook andere e-mails van ons, zoals bestelbevestigingen, niet meer ontvangt.

Klik hier om je aan te melden voor de nieuwsbrief.

Vul je e-mailadres in en klik op ‘Voor dames’ of ‘Voor heren’ om je aan te melden. Je ontvangt daarna een bevestiging per e-mail, met daarin een link waarmee je de registratie voltooid. Indien je al een actiekleding.nl-account hebt, kun je ook in je account bij de optie ´mijn nieuwsbrief´ jezelf voor de nieuwsbrief aanmelden.

Als je na je bevestigde aanmelding de nieuwsbrief toch niet ontvangt, kan het zijn dat deze wordt tegengehouden door je spamfilter. Gelieve dan [email protected] aan je adresboek toe te voegen. Ontvang je de nieuwsbrief hierna nog steeds niet, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag verder.

Gebruik je Gmail? Klik dan hier voor belangrijke informatie over de nieuwe mapindeling van Gmail Postvak IN.

Klik rechtsboven op ‘Inloggen’ en vervolgens op ‘Registreer dan nu’. Je wordt automatisch doorgestuurd naar de registratiepagina. Vul alle velden met een * verplicht in. Je voornaam dient voluit geschreven te worden. Het is niet mogelijk om je initialen te gebruiken.

Klik vervolgens op de button ‘volgende’ en je gegevens worden gecontroleerd. Wanneer alle gegevens in orde zijn, word je doorgeleid naar je persoonlijke account. Indien je niet wordt doorgeleid naar je account, controleer dan de velden die worden aangeduid.

In je persoonlijke account kun je het standaard factuur- en afleveradres instellen.

Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je op het inlogscherm klikken op “Wachtwoord vergeten?“. Voer je e-mailadres in en klik op verzenden om een e-mail te ontvangen met een link erin (let op: het kan even duren voordat deze e-mail je bereikt en het kan in je map met spam / junkmail terechtkomen). Houd er rekening mee dat de link slechts 3 uur actief is, en slechts één keer gebruikt kan worden. Klik op de link in de reset e-mail wanneer je deze ontvangt, en je wordt gevraagd een nieuw wachtwoord in te voeren. Je kunt dan het nieuwe wachtwoord gebruiken om in te loggen op je Zalando-account.

Als je je wachtwoord niet bent vergeten, maar je wilt het gewoon wijzigen, dan kunt je dit doen in je account, klik op “Bewerken” om de wijziging aan te passen.

Alle goederen die binnen de betalingstermijn zijn afgerekend kunnen gedurende 14 dagen aan ons worden geretourneerd. Dit is mogelijk indien de artikelen ongedragen zijn, in originele staat en voorzien zijn van de originele labels. Het op een hygiënische manier passen van artikelen is uiteraard toegestaan.

Heb je op rekening besteld en wil je enkel de artikelen betalen die je daadwerkelijk houdt? Dan vragen we je de retourzending te doen binnen de betalingstermijn van 14 dagen.

Voor artikelen in de uitverkoop gelden dezelfde retourvoorwaarden.

Indien je een partnerartikel wenst te retourneren, dien je deze rechtstreeks naar onze partner te verzenden. Hoe je dit kunt doen vind je hier.

Wanneer je je retourzending doet binnen de betalingstermijn van 14 dagen hoef je enkel de behouden artikelen te betalen. Nadat we je retourzending hebben verwerkt, ontvang je het nieuwe openstaande bedrag in je retoursbevestiging.

Indien je gebruik wenst te maken van je 14 dagen retourrecht vragen wij je vriendelijk de gehele rekening te voldoen. Zodra we je retourzending hebben verwerkt, wordt het aankoopbedrag naar je teruggestort.

Het is niet mogelijk om meer dan één bestelling in één doos te retourneren. Registreer je retouren in je account en voeg eventueel retourformulieren van diverse bestellingen toe in de doos.

Opmerking! Het is niet mogelijk om gezamenlijke producten of bestellingen van meerdere accounts samen te retourneren.

Het direct omruilen van een artikel is helaas niet mogelijk. Om het gewenste artikel te ontvangen kun je een nieuwe bestelling plaatsen en de andere kosteloos aan ons retourneren.

Een partnerartikel retourneren? Het volgende is belangrijk om te weten!

14 dagen retourrecht;
Retourneer rechtstreeks naar de partner*.
Volg deze stappen voor een succesvolle retourzending;

Stop het artikel terug in de doos waarin je het ontvangen hebt;
Gebruik het retourdocument bijgevoegd in de doos;
Per e-mail ontvang je een bevestiging dat je retourzending is ontvangen.
Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice als;

Het retourdocument niet is meegeleverd;
Het retourdocument is verlopen;
Je moet betalen voor het retourneren (zonder het verzendbewijs kunnen de gemaakte kosten niet worden vergoed);

** kies bij het retourneren voor een bpost postkantoor in plaats van een pakketautomaat om een verzendbewijs te ontvangen.

Indien een artikel defect is, dien je een claim in. Vul dit formulier in om je klacht te verwerken en geef alsjeblieft zoveel mogelijk details over het defect, zodat we je claim sneller kunnen verwerken.

Gelieve er rekening mee te houden dat de klachtenprocedure niet de mogelijkheid biedt om artikelen te ruilen.

De verwerking van je retourzending kan tot aan 14 dagen duren. Als je je bestelling betaald hebt per bankoverschrijving, dan kun je je terugbetaling binnen 7 werkdagen op je bankrekening verwachten. Voor betalingen met Maestro, PayPal en kredietkaart kan dit tot aan maximaal 14 dagen duren.

We hebben geen retourinformatie over je laatste drie bestellingen. Houd je account in de gaten voor updates over retourzendingen van eerdere bestellingen.

Heb je je bestelling (deels) betaald met tegoed van een cadeaukaart, dan wordt het gebruikte tegoed teruggestort op je Actiekleding.nl account zodra je retourzending is verwerkt.

Heb je een partnerartikel retour gestuurd aan de partner? De retourzendingen en terugbetalingen van partnerartikelen kunnen soms iets langer onderweg zijn dan 14 dagen. We vragen hier om begrip.

Let op! Bij retourzending van artikelen verzonden via Express-levering worden de verzendkosten van € 14,90 niet vergoed.

Mijn bestelling is geannuleerd maar al wel betaald, wat nu?

Is je bestelling geannuleerd, maar is het bedrag al wel afgeschreven van je rekening? Het bedrag wordt dan automatisch teruggestort naar de rekening waarmee betaald is. Het kan maximaal 7 werkdagen* duren voordat dit bedrag weer zichtbaar is op je rekening.

Indien je hebt gekozen voor creditcard als betaalmethode is het bedrag nog niet van je rekening afgeschreven. De reservering op je creditcard is opgeheven.

Levering:

Onze standaard levering is in de meeste gevallen GRATIS, zolang je voldoet aan de minimale bestelwaarde van €25,00. Anders bedragen de standaard bezorgkosten €7,90.

Tevens biedt Actiekleding.nl nu de mogelijkheid om te kiezen uit een groter assortiment van artikelen door middel van langeafstandslevering, te bestellen voor een meerprijs van €7,90.

Retourzendingen:

Als je aankoop lager was dan de minimale bestelwaarde van €25,00 en je hebt bezorgkosten betaald, dan worden deze terugbetaald als de volledige bestelling wordt geretourneerd. Ook de kosten voor de langeafstandslevering worden enkel in het geval van een volledige retourzending vergoed.

Heb je een verkeerd adres ingevuld of zijn je plannen gewijzigd? Zodra je je bestelling hebt geplaatst is het in de meeste gevallen niet mogelijk om je adres nog te wijzigen, maar dit kan per koerier verschillen. Mocht je wel de mogelijkheid hebben het adres te wijzigen, dan vind je de instructies hiervoor terug in de e-mail van de pakketbezorger en in de Track & Trace link.

Het spijt ons dit te vernemen en hopen dat je de artikelen intact en volledig hebt ontvangen.

Als de beschadiging enkel aan het pakket is, kan je een andere doos gebruiken voor een eventuele retourzending. Gelieve bij de retourzending de retourdocumenten te gebruiken die zijn bijgeleverd. Met het retourlabel zal het pakket kosteloos kunnen worden geretourneerd.

Het kan gebeuren dat je een verkeerd artikel hebt ontvangen. Je kunt het artikel dan het beste meteen retourneren. Je kunt op je Actiekleding.nl-account bij de retouraanmelding aangeven dat je een verkeerd artikel hebt ontvangen. Vervolgens kan je op de website bekijken of het betreffende artikel nog beschikbaar is. Indien het beschikbaar is, raden wij je aan het artikel direct te bestellen, zeker wanneer de voorraad nog maar gering is.

In het geval dat je de tweede keer wederom één of meerdere verkeerde artikelen hebt ontvangen, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.

Bestellingen kunnen in het buitenland bezorgd worden. U kunt echter ook inloggen in de internationale winkels van Actiekleding.nl met uw “Mijn Actiekleding.nl” inloggegevens.

Actiekleding.nl biedt nu de mogelijkheid om te kiezen uit een groter assortiment van artikelen door middel van langeafstandslevering. Door deze nieuwe leveringsservice heb je de mogelijkheid om vrijwel ieder artikel en elke maat die we op voorraad hebben, ongeacht waar deze is opgeslagen, te bestellen voor een meerprijs van 7.90 EUR.

Let op! Omdat artikelen met langeafstandslevering vanuit een magazijn verder weg moeten komen, duurt het een dag of twee langer voordat de tracking link actief wordt en ze je bereiken.

Hoe weet ik welke artikelen met langeafstandslevering komen?

Artikelen die met langeafstandslevering komen zijn te herkennen aan een icoon in de webshop. Je kunt ook gebruik maken van de leveringsfilter in de shop door artikelen met langeafstandslevering in of uit te sluiten.

Als je bestelling artikelen bevat met zowel standaardlevering en langeafstandslevering, dan ontvang je de artikelen in verschillende pakketten.

Let op! Langeafstandsartikelen kunnen in aanmerking komen voor standaardlevering, afhankelijk van de beschikbaarheid van de voorraad (en ook andersom).

Hoe retourneer ik een artikel dat met langeafstandslevering is geleverd?

Het retourproces voor artikelen met langeafstandslevering is hetzelfde als gebruikelijk! Je kunt ongedragen artikelen gratis retourneren binnen 14 dagen. Als je ook Zalando artikelen met standaardlevering wenst te retourneren, kun je deze in dezelfde verpakking terugsturen.

Let op! De kosten voor de langeafstandslevering worden enkel in het geval van een volledige retourzending of annulering vergoed.

Actiekleding.nl biedt de optie Express-levering tegen de kostprijs van €15,90 voor alle afleveradressen in België en Nederlands aan. Als je voor Express-levering hebt gekozen, wordt je bestelling de volgende werkdag tussen 17.00 en 22.00 uur door Bpost geleverd. Je kunt dit tijdens de stap ‘bevestigen’ in het bestelproces kiezen.

Let op! Het is niet mogelijk om te kiezen voor een afhaalpunt bij Express-levering. Daarnaast zal deze optie ook niet beschikbaar zijn zodra een bestelling partnerartikelen bevat.

Wanneer je de bevestigingsmail van de verzending niet hebt ontvangen, dan kan het zo zijn dat deze wordt tegengehouden door de spamfilter van je e-mailprogramma. Wij adviseren je om jouw spammails te controleren.Mocht je er niet uitkomen, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder.

Oh nee. Hier hebben we geen informatie voor je. Je kunt je bestelling volgen in je besteloverzicht.

BEKIJK JE BESTELLINGEN

Op het moment dat je bestelling vanuit ons magazijn wordt verzonden komt er in je account bij de bestelling ‘Verzonden’ te staan. Je vindt hier ook de status van de levering terug, zodat je je bestelling kunt volgen*.

Daarnaast ontvang je ook per e-mail een verzendbevestiging van ons met daarin je tracking nummer.

Levering:

Onze standaard levering is in de meeste gevallen GRATIS, zolang je voldoet aan de minimale bestelwaarde van €25,00. Anders bedragen de standaard bezorgkosten €7,90.

Tevens biedt Actiekleding.nl nu de mogelijkheid om te kiezen uit een groter assortiment van artikelen door middel van langeafstandslevering, te bestellen voor een meerprijs van €7,90.

Retourzendingen:

Als je aankoop lager was dan de minimale bestelwaarde van €25,00 en je hebt bezorgkosten betaald, dan worden deze terugbetaald als de volledige bestelling wordt geretourneerd. Ook de kosten voor de langeafstandslevering worden enkel in het geval van een volledige retourzending vergoed.

Bij het plaatsen van je bestelling en in je bestelbevestiging zie je de verwachte levertijd – deze is afhankelijk van het soort artikel en de verzendmethode. Zodra je bestelling is verzonden ontvang je een bevestiging met een Track & Trace code, waarmee je de zending kunt volgen. Via deze link kun je de exacte leverdatum vinden zodra deze door de koerier is ingepland.

BEKIJK JE BESTELLINGEN

Als (een deel van) je bestelling uit partnerartikelen bestaat, dan ontvang je deze in een aparte levering die direct vanuit de partner aan je verstuurd wordt. Dit kan betekenen dat de levertijd van deze partnerartikelen afwijkt van de levertijd van de Actiekleding.nl artikelen. Zodra je de Track & Trace code hebt ontvangen, zal deze binnen maximaal zeven dagen worden geactiveerd. Als de link eenmaal actief is, maak je geen zorgen als deze niet dagelijks wordt bijgewerkt. Mocht je na vijf dagen geen update zien, neem dan contact met ons op.

Dit geldt ook voor artikelen met langeafstandslevering. Omdat deze vanuit een magazijn verder weg moeten komen, duurt het een dag of twee langer voordat de tracking link actief wordt en ze je bereiken.

Wil je het sneller ontvangen? Dit kan wanneer de Express-levering wordt aangeboden.

Winkelmand

close